Monday 24 November 2014

【Penang槟城】2014 Penang Bridge International Marathon (PBIM)

This is the first run in Penang Second Bridge. Though there are a lot of negative views, I still appreciate the chance to enjoy the very first half marathon in my life. I am not a runner, but a lazy girl.
今年开始了槟城第二桥的第一跑。虽然,这一跑引来了不少负面的争论,可是我还是很珍惜这一个机会,因为这是我人生中第一个21km的马拉松。我不是赛跑选手,只是不爱动的女孩。


Recently, I was demotivated by busy life, always feel exhausted and want to stay in room. Especially the moment before taking off to Penang bridge, my heart was trying to stop me not to go. Luckily, I have some partners, they are my motivation...... 
马拉松之前,忙碌的生活让我透不过气来,时时刻刻都只是想坐在房里,不想到外头去。即使练习跑步,也只是跑一下子就停下来了。在出发到槟城第二桥前的那一刻,我真的很害怕,害怕自己面对这么需要毅力的运动。感谢身旁的同伴们,她们成了我坚持参加马拉松的动力……








Four of us (girls) started to run at 3.30am. I love the weather, it was windy. I felt lucky because the 10 km run was under the hot sun. The most important thing was the others cannot see my messy hair. Haha! 
其实我们共有6位女生报名参加21km的马拉松,由于考试的缘故,剩下我们四人出席。21km的马拉松在凌晨三点三十分开跑。与10km的相比,天气实在好多了,徐徐凉风抚过脸颊。最重要的是旁人很难看清我一头散发的样子,哈哈!


The I am still considering the next marathon run. Every time I run, I feel unbelievable as I am not a slim girl, but I still can finish running the long distance. It is a blessing from God. Give thanks to Him.
21km的规定时间是3小时30分钟,我用了3小时17分钟跑完21km。我还在考虑到底还要不要参加下一次的马拉松。每一次参加马拉松,我都觉得不可思议。我不是一位苗条的女生,但我还是可以顺利完成长距离的跑步,让我看见了上帝的祝福和看顾。感谢神。









(Captured from http://system.penangmarathon.gov.my/certificate.php)

No comments:

Post a Comment